Frakt:

Vi har enhetsfrakt på 59 kronor. Fri frakt vid beställning över 1.000 kronor.

Åldersgräns: 

 Du måste ha fyllt 18 år för att få handla i butiken.

Minsta order

Vi har ingen minsta ordersumma hos oss. 

Priser

Alla priser anges i SEK inklusive moms. Gällande pris är det som finns angivet vid varje beställningstillfälle. 

Betalning

Privatkund

Klarna

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Vid betalning med faktura gäller f.n. 14 dagars kredit. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

För mer detaljerad information om betalningsvilkoren se
https://www.klarna.com/se/villkor


Swish

Betalning kan ske via Swish på nummer 1234611893. Betalningsmottagare Timcent AB.

 

Företagskund

Klarna

Vid betalning med Klarna faktura gäller f.n. 14 dagars kredit. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

För mer detaljerad information om betalningsvilkoren se
https://www.klarna.com/se/villkor

 

Swish

Betalning kan ske via Swish på nummer 1234611893. Betalningsmottagare Timcent AB.

 

Leveranssätt

Frakt

Alla beställningar med en vikt över 1000 gram (inklusive emballage) skickas med DHL (DHL Servicepoint) till ditt utlämningsställe. Anger du ditt mobiltelefonnumer i beställningen får du en SMS-avi när paketet finns att hämta. I annat fall skickas avin per e-post.

Beställningar som understiger 1000 gram inklusive emballage kan skickas med posten som brev. Är brevet skrymmande får du en avi som anger var du kan hämta ut det, i annat fall levereras det hem till dig.

Avhämtning

Avhämtning sker på Forellstigen 7, 139 41  Värmdö. Kontakta oss för att boka upp en tid för avhämtningen.

Leveranstid

Vi försöker hålla leveranstiderna så korta som det bara går och du kan räkna med att ha dina varor inom en vecka efter godkänd betalning.

Undantag från leveranstiderna är de varor som anges som ”beställningsvara” – där kan leveranstiden vara upp mot två veckor även om vi siktar på att hålla även den leveranstiden så kort det bara går!

Om en vara skulle vara slut eller det blir något annat problem med din beställning kontaktar vi dig så får du själv avgöra huruvida du vill avbryta köpet eller vänta in leverans.

Liggtider, ej utlösta paket och fraktskador

Ditt paket ligger kvar hos DHL-ombudet i 14 dagar sedan skickas det tillbaka till Chokladgallerian. Om du av något skäl inte kan hämta ut ditt paket inom 14 dagar är det viktigt att du själv kontaktar ditt utlämningsställe och begär förlängd tid för att undvika extra kostnader. Hämtas paketet inte ut i tid debiteras en avgift på 250 kr. För att kunna utnyttja din ångerrätt måste paketet först lösas ut.

Transportskador ska anmälas till DHL direkt.

Choklad är känsligt för kyla och värme. Det kan hända att chokladen fått en grå/vit hinna – det betyder inte att det är något fel på chokladen utan bara att den fraktats eller förvarats i fel temperatur. Chokladråvara som ska användas inom produktion blir fin igen när den hettas upp.

Reklamationer

Vid reklamationer kontaktar du oss så försöker vi lösa det så smidigt som möjligt. Skicka inte tillbaka varorna innan du kontaktat oss. Det är viktigt att varorna är orörda. Är varans innerförpackning bruten kan du normalt sett inte reklamera. Läs även under " Liggtider, ej utlösta paket och fraktskador " om choklad.

Leveranser utanför Sverige

Chokladgallerian levererar endast inom Sverige.

Öppet köp

Du har alltid 14 dagars öppet köp hos Chokladgallerian. Vid retur står du själv för fraktkostnaden. Returnerade varor måste vara oöppnade och i originalförpackning. Returpaket måste emballeras väl. Chokladgallerian ansvarar ej för transportskadat gods och trasiga varor p.g.a. dåligt emballage. I returpaketet skall du bifoga följesedeln du fått med din order. Återbetalning sker efter mottagande av korrekt retur (ingen återbetalning på fraktkostnader).

Användarvillkor

Beställare lämnar sitt samtycke till att Chokladgallerian behandlar personuppgifter genom att införa dem i sitt kundregister. Känslig data som betalkortsuppgifter och personnummer sparas inte i Chokladgallerians kundregister. I samband med beställning godkänner kund Chokladgallerians användar-, leverans-, och köpvillkor. Chokladgallerian förbinder sig att inte vidarebefordra uppgifter i registret. Personuppgifter, telefonnummer och e-post adresser som registreras på Chokladgallerians hemsida säljs inte vidare till tredjepart företag. 

Cookies

Chokladgallerian använder cookies för att spara information om de artiklar som läggs i kundvagnen. För att kunna handla måste du tillåta användning av cookies i din webbläsare. Cookien raderas när du lämnar webbplatsen